Veckans ko

kolon004

10 kommentarer till Veckans ko

  1. Johanna skriver:

    Hej!

    Såg från din Blogg en stripp om denna härliga ko Kolon the Ko. Vet du möjligtvis var man kan få tag på den kompletta serien?

    MvH

    Johanna

  2. Jag har ett trettiotal strippar själv, men jag vet inte om de finns allmänt tillgängliga någonstans.

  3. Johanna skriver:

    Ja serierna är rätt så svåra att få tag i har man tur kan man hitta några strippar av Kolon här och där. På de ställen jag sökt i forum etc verkar det vara en nostalgisk efterfråga av denna ko!

  4. Enligt en postning på ett gammalt forum jag hittade är det en som heter Chris Loneberg som gjort serien och eftersom jag hittade honom på Facebook skickade jag iväg en fråga till honom. Får väl se om jag får något svar…

  5. Chris skriver:

    Och du fick ju svar. :) Tyvärr så har jag inte full kontroll på var alla originalstrippar befinner sig nånstans … men när jag får det så ska jag göra mig en kolon the ko-sajt med allt material på igen.

    /Chris L

  6. Lysande! Tack för den goda nyheten!

  7. Lars-Mohammed skriver:

    Många av dem kan man hitta på Wayback Archive
    http://web.archive.org/web/*/http://kolon.idg.se/
    men det verkar som vissa inte blivit ordentligt cachade där tyvärr, men ja, de flesta iaf, dock är sajten rätt långsam.

  8. Tack för tipset! Jag tror jag hade de allra flesta sedan tidigare, men någon ny fanns det nog med.

  9. Renitha skriver:

    Gosigt!
    Jag har saknat kolon, men tack för en ”ny” stripp som jag missat tidigare.
    Varför förvann den? :(
    Tack för dagens braiga.
    /R

  10. Som synes i diskussionen ovan så blir det förhoppningsvis en sajt med allt Kolon-material framöver. Vi håller tummarna!

