Helgextra

Först lite allvar om IPRED: UNT skrev en solid ledare i ämnet (jag blev lite irriterad på en av de publicerade kommentarerna) och Jonas Almqvist från Lädernunnan förmedlade några för mig nya insikter om hur STIM fungerar och vad det innebär för artister som inte är så etablerade och deras inställning till IPRED. Han fick medhåll av 100 artister till.

Tyskungen ger oss ytterligare en historia från verkligheten, ett vemodigt nostalgiskt minne av en midsommar med en gigantisk midsommarstång, en tjock far och hallonsoda.

Här finns en påminnelse om att alla kristna amerikaner inte är böghatande puckon. Välbehövligt. (Proposition 8 var ett lagförslag som togs till folkomröstning i Kalifornien om att förbjuda homosexuella äktenskap. Det gick igenom, mycket tack vare att mormonerna hällde pengar över valkampanjen.)

Arhammar tar upp en av mina käpphästar: bristen på standardisering av kontokortläsare. Jag var en gång på anställningsintervju på ett företag som programmerar dylika manicker, och kunde nog ha fått jobbet om jag inte blandat ihop Gödel, Escher, Bach med Einstein’s Brain av samme författare. Jag har en känsla av att jag tappade lite när jag började prata om Alice i Underlandet som har full relevans med den senare men inte den förra.

Slutligen lite lättsamheter:

Sovmorgon hos Bad Girl Nini

Sovmorgon hos Bad Girl Nini

Via MangeMyt hittade jag den här, eh, fina legobyggnationen. (Inte helt jobbsäker om man har humorbefriade och/eller överkänsliga kollegor.)

Och en rolig videosnutt för oss Star Wars-nördar:

För övrigt kan jag meddela att solen gick upp idag med och att det faktiskt kan vara riktig vinter i Uppsala i november:

Vintermorgon

Kommentarer inaktiverade.

