Kärlek…

Nej, inte idag heller. Men snart.

Mitt stora problem när det gäller att skriva om allvarliga ämnen där jag inte har en tvärsäker åsikt (vilket rätt sällan händer, därav det sporadiska postandet här) är att jag funderar och funderar och funderar och i motsats till professor Baltazar inte får den där blixten från ovan som gör att jag kan gå och dra i spaken på den psykedeliska jättemaskinen och få den perfekt formulerade lösningen levererad praktiskt och kompakt i ett litet provrör. Nej, jag fortsätter att fundera och fundera och fundera eftersom det hela tiden finns nya vinklar och så blir det till slut inte ens en tumme eftersom jag aldrig kommer förbi funderarstadiet.

Men snart ska jag skriva i alla fall en del av den där postningen om kärlek som jag lovade Mymlan i höstas.

Tills dess: barn säger roliga saker. Och nog fasen har apan rätt: det här är det roligaste något barn sagt någonsin. I alla fall just idag.

Mer Baltazar – bara inledningsmelodin borde vara en svår nostalgitripp för alla sjuttiotalister.

Väldigt märkligt, även utan universalmaskinen. Nu kanske ni ungdomar förstår varför vi blev som vi blev?

Kommentarer inaktiverade.

