Jäklar vad många meningslösa bloggar det måste finnas!

Om min blogg är mer inflytelserik än 57% av alla bloggar då måste mer än hälften av alla bloggar ha närmast negativt inflytande. (Jodå, jag har stora saltskopan framme. Humorera mig.)

Hur fasen skulle det gå till? En bra dag har jag kanske 20-30 besökare, varav de flesta snubblat in här för att de googlat efter måttligt relevanta ämnen. Jag tvivlar starkt på att jag skulle behöva mer än två händer för att räkna antalet personer som regelbundet kommer hit.

Någon som vill förklara? Är bloggosfären (nej, jag gillar inte det ordet) verkligen en så stendöd öken att min one horse town till blogg tillhör den övre halvan? Det känns helt absurt.

Lite smickrande också förstås, men mest verkar de ha lagt ribban väldigt lågt. Typ i myrhoppshöjd.

Tydligen har jag auktoritetsvärde 7 på Twingly också. Det förstår jag ännu mindre vad det skulle betyda, särskilt som jag inte vet någonting om Twingly.

Jaja, det rättar säkert till sig så småningom. Nästa gång jag ser efter är jag rankad som ”Jaha, är det en blogg?” där jag hör hemma.

Men till dess kan jag nog leva på att vara ”måttligt inflytelserik”, hur galet det än är.

4 kommentarer till Jäklar vad många meningslösa bloggar det måste finnas!

  1. Tobias skriver:

    Jag kan glädja (?) dig med att din blog finns på listan över ”Most Obscure” när jag ber Google Reader ta fram statistik över de bloggar jag prenumererar på. Din blog är något mindre ”obscure” än Monikas men mer ”obscure” än Lisas.

  2. Skönt! Världsordningen är återställd. :)

  3. Eva B skriver:

    ”Endast 7,29% av svenska bloggar är mer inflytelserika.” säger den om min nedlagda blogg. Krävs inte mycket här inte tydligen :-)

  4. Jag gick tillbaka och kollade sidan igen, och nu är de tydligare med hur de mäter inflytande: de räknar antalet inlänkar. Och eftersom 186 707 bloggar tydligen helt saknar inlänkar och jag faktiskt har fem, räkna dem, fem, så är jag oerhört inflytelserik.

    Jag har för övrigt rusat upp till att bara 13% är mer inflytelserika. Sedan igår. Så troligen enbart för att DN länkar tillbaka till blogginlägg.

