Gick vi 50 år tillbaka i tiden när jag tittade bort?

Tio år efter att vi passerat framtidsåret 2000 ska väl barnafödande förihelvete inte vara en faktor när man ska tillsätta ett jobb? Det är ju fan pinsamt.

Well they say women shouldn’t be the president
Cause we go crazy from time to time

– Beautiful Red Dress, Laurie Anderson

3 kommentarer till Gick vi 50 år tillbaka i tiden när jag tittade bort?

  1. Mattias skriver:

    Min fru fick veta när hon löneförhandlade efter barnledigheten att hon ”blivit så kvinnlig och moderlig”. Det var det skäl som angavs för lönehöjningen. Inget om hennes kompetensutveckling.

  2. kajakrille skriver:

    mer jämställdhet, tycker jag.

  3. Mattias: Det var ju onekligen en… intressant motivering.

    kajakrille: Mer jämställdhet är bra. Enligt Richard Wilkinson och Kate Pickett är ekonomisk jämställdhet den bästa vägen till ett välmående samhälle, men det ska jag nog skriva mer om när (eller sannare, om) jag läser deras bok.

