Dammigt här…

Det har redan gått ett halvår sedan jag sist postade något, och det blir inget av substans idag heller. Någon gång framöver ska jag plita ner allt det där jag tänkt på om konsten och lagen apropå Vilks, Odell och Nug, men det behöver jäsa lite till.

In other news har jag börjat programmera igen så smått. Civ V har ockuperat min hjärna sedan det kom ut för en dryg månad sedan och jag har i all anspråkslöshet börjat lära mig hur man moddar det så nu kan jag både få utlopp för lite kreativitet och öva upp den där logiska problemlösardelen i hjärnan som legat lite i träda.

Hösten har för övrigt varit ovanligt otrist, med diverse små kurser med facket och annat underhållande. Senast idag var jag som vice jämställdhets- och mångfaldsansvarig på Gaypolisernas tioårsjubileum, vilket var rätt coolt. Bland talarna fanns rikspolischefen Bengt Svensson, Mark Levengood och transan Nadja med flera. Det ger lite perspektiv på tillvaron när man inser att man i motsats till många andra inte riskerar att få uttalanden som ”Såna som dig brände vi i Auschwitz” kastade i ansiktet när man åker buss.

Imorgon blir det lunch med modren som är här på kyrkomötet samt förhoppningsvis lite spelande på kvällen. Livets glada dagar med andra ord!

Kommentarer inaktiverade.

